پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250720
واردات ماشين آلات راهسازي و معدني برخلاف مصالح کشور است/ توليد در هپکو تداوم مانع زدايي و پشتيباني همه‌جانبه را مي‌طلبد
تاریخ انتشار : 1400/02/05 11:22:21
نمایش : 1225
کريمي نماينده اراک گفت: با توجه به توانمندي و ظرفيت توليد خوبي که در شرکت هپکو وجود دارد باز کردن بازارهاي کشور به روي واردات خارجي قطعاً بر ضد توليد و برخلاف مصالح کشور است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از ديار آفتاب؛ عليرغم تمام فراز و نشيب هاي دنباله دار شرکت هپکو در سال ۹۹ در روزهاي پاياني سال خبر از تهاتر بدهي سنگين اين مجموعه داده شد، اما هرچند اين اقدام به‌عنوان رفع اساسي‌ترين مانع تلقي مي‌شود ولي فقط اين شرکت را در ابتداي راه قرار داده است و توليد در هپکو تداوم مانع زدايي و پشتيباني همه‌جانبه را مي‌طلبد، حمايت‌هايي ازجمله جلوگيري از واردات ماشين‌آلات و تضمين خريد محصولات تا تأمين نقدينگي، تخصيص ارز و مواردي از اين قبيل که مي‌تواند بار ديگر چرخ‌دنده‌هاي توليد در اين واحد صنعتي را به حرکت درآورد.

در آغازين روزهاي سال جديد اما وزارت صمت در جديدترين اقدام خود با صدور بخشنامه‌اي در تاريخ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ تحت عنوان «مصوبه شماره يک بهبود فضاي کسب‌وکار- مانع زدايي و پشتيباني از توليد» در کمال تعجب راه را براي واردات ماشين‌آلات راهسازي و معدني نو و دست‌دوم بازکرده و حتي معافيت‌هاي گمرکي را براي واردکنندگان آن در نظر گرفته است!

اين در حالي است که واردات ماشين آلات راهسازي و معدني به خصوص در رده دست دوم و مستعمل طي سال هاي اخير ضربات بسيار سنگيني را به تنها توليد کننده تجهيزات سنگين خاورميانه وارد کرده است به طوري که شرکت هپکو از توليد سالانه قريب به ۳ هزار دستگاه در اواسط دهه ۸۰ به توليد تقريباً صفر در سال ۹۹ رسيد.

با وجود توانمندي «هپکو» باز کردن بازار داخلي به روي واردات خارجي برخلاف مصالح کشور است

علي‌اکبر کريمي نماينده مردم اراک، کميجان و خنداب و عضو کميسيون صنايع مجلس در گفتگو با ديارآفتاب پيرامون اين اقدام اخير وزارت صمت گفت: با عنايت به قانون حمايت از ساخت داخل که يک قانون مشخص و قطعي در کشور است هرگونه کالايي که در داخل کشور امکان توليد داشته باشد بايد واردات آن محدود و ممنوع شود و اين هم بواسطه توليد داخل، اشتغال و ظرفيت‌هاي است که در داخل کشور وجود دارد.

عضو کميسيون ويژه جهش و رونق توليد خاطرنشان کرد: در حوزه ماشين‌آلات راهسازي و معدني که در زمينه توليدات شرکت هپکو هم هستند همين قاعده ساري و جاري است و با توجه به توانمندي و ظرفيت توليد خوبي که در شرکت هپکو وجود دارد باز کردن بازارهاي کشور به روي واردات خارجي قطعاً بر ضد توليد و برخلاف مصالح کشور است.

 عضو کميسيون صنايع مجلس خاطرنشان کرد: قطعاً اين موضوع را در مجلس پيگيري خواهيم کرد که توليد داخل از واردات بي‌رويه و بدون منطق و توجيه ضربه نخورد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html